Delicious/allardstrijker

Delicious/allardstrijker


Arrangeren met Wikiwijs - Introductie

Posted: 03 Feb 2010 12:31 PM PST

Arrangeren met WikiwijsIntroductie Met Wikiwijs arrangeren kunt u lessen maken door gebruik te maken van eigen bronnen en/of externe bronnen. De werking komt overeen met het principe van de contentcorner. Er zijn verschillende indelingen mogelijk. Het arrangement kan, zoals u hier ziet, ingedeeld worden in hoofdstukken en pagina's en is geschikt voor leereenheden op aggregatieniveau 3 en 4. In de volgende pagina's bespreken we een aantal functionaliteiten. Bekijk hier de les die tijdens deze cursus is gemaakt.

Onderzoek resultaten wet BIO | Vives

Posted: 03 Feb 2010 11:26 AM PST

Onderzoek resultaten wet BIO 27 januari 2010 De bekwaamheidseisen hebben sinds de invoering van de Wet BIO hun eigen plek gekregen in het personeelsbeleid van de scholen. Dat blijkt uit onderzoek van de Landelijk Platform Beroepen in het Onderwijs (LPBO).

Curriculum for Excellence - Aims, purposes and principles

Posted: 03 Feb 2010 11:20 AM PST

Scotland's new curriculum .Relevant, inspiring, engaging education for every child and young person in Scotland.Experiences and outcomes Guidance on how and what children and young people learn from the early years to the end of S3 is presented through experiences and outcomes.

Leerlijn Negatieve getallen - Wikiwijs

Posted: 03 Feb 2010 11:09 AM PST

Deze leerlijn bestaat uit verschillende modules die gaan over het onderwerp 'negatieve getallen'. Het (digitale) leermateriaal is ontwikkeld in het Wismaat-project. Het leermateriaal is deels vervangend voor de leerstof van de brugklas havo/vwo over dit onderwerp. De oefeningen geven directe feedback op de ingevulde antwoorden of tussenantwoorden. De laatste module bestaat uit zelftoetsen zonder directe feedback, maar de toetsen kunnen na afloop wel nagekeken worden. De scores van de zelftoetsen geven een goed beeld van het beheersingsniveau.

Leerlijn - Voorbeeld leerlijn Nederlands 1 H/V - Wikiwijs

Posted: 03 Feb 2010 11:04 AM PST

In deze leereenheid vindt u een toelichting op de leereenheden die voor Nederlands zijn gearrangeerd. Naast een overzicht met korte beschrijvingen en de kerndoelen wordt een verantwoording van de opzet gegeven. Daarnaast treft u algemene gebruikersadviezen en voorbeelden van onderwijsprogramma's aan.

Arrangement - Jij en de politie

Posted: 03 Feb 2010 11:02 AM PST

Jij en de politie Wanneer de politie je oppakt voor bijvoorbeeld een winkeldiefstal of een inbraak, nemen de agenten je mee naar het bureau. Je bent dan 'verdachte'. De agenten vragen je je zakken leeg te maken. Daarna kunnen ze je fouilleren (je lichaam en kleding onderzoeken) om te controleren of je niets hebt achtergehouden. Je wordt voorgeleid voor de hulpofficier van Justitie. De hulpofficier vraagt jou als verdachte, of je weet waarvoor je bent opgepakt. De agenten vertellen wat er is gebeurd en waarvoor ze je hebben aangehouden. Alles wordt op papier gezet. Daarna moet je voorlopig in een cel zitten.

This posting includes an audio/video/photo media file: Download Now

Arrangement - Food and drink - Life and culture (1THV)

Posted: 03 Feb 2010 10:57 AM PST

In this step Life and culture you will find out and learn: about typically British dishes about British eating habits and table manners about school lunches for British kids about Jamie Oliver and what he did for healthy school meals in the UK You will do this by: reading texts watching films and clips Enjoy yourself!

Arrangement - Webquest - De tsunami en zijn gevolgen

Posted: 03 Feb 2010 10:53 AM PST

Welkom op deze webkwestie! Hier gaan we nader in op de ramp met de tsunami die Azië in 2004 trof. Je gaat ervaren wat er komt kijken bij het organiseren van een hulpactie. Ook gaan we ons richten op onze strijd met het water! Ik wens je veel leerzame uren toe, maar vooral veel plezier met de opdrachten!

OVC ..onderwijs vernieuwen met gezond verstand » Leermateriaal

Posted: 03 Feb 2010 10:42 AM PST

Leren in inspirerende leeromgevingen is een aanlokkelijk toekomstperspectief. Een leeromgeving wordt inspirerender als je zelf kunt kiezen wat je wilt leren, hoe je wilt leren en waar je wilt leren. Die keuzeruimte voor leerlingen vraagt om een grote diversiteit aan leermateriaal, die niet goed aangeboden kan worden met één leerboek en één werkboek waarmee de leerstof wordt bepaald. Als we leerlingen in staat willen stellen op zoek te gaan naar verschillende leerinhouden, zal die diversiteit gearrangeerd moeten worden. Anders gezegd: leerlingen krijgen meerdere bronnen aangeboden. Zonder elektronische leeromgeving waarin de leerlingen zelf actief kunnen rondspeuren naar een antwoord op hun leervraag, is die keuzeruimte niet realiseerbaar. Het vullen van de ELO met ict-leermateriaal ofwel digitaal leermateriaal is een kerntaak van de LMA's (leermateriaalarrangeurs).

Jackson Pollock by Miltos Manetas, original design by Stamen, press any key to s

Posted: 03 Feb 2010 06:05 AM PST

Home - Europees Referentiekader

Posted: 02 Feb 2010 11:35 PM PST

ERK is de Nederlandse afkorting voor Europees ReferentieKader - in het Engels Common European Framework of Reference (kortweg CEFR of CEF). Uitgangspunt bij het bepalen van een niveau is wat men kan in de betreffende taal, omschreven in descriptoren die zijn uitgewerkt in can do-statements (in het Nederlands: ik-kan stellingen). Voor een overzicht van de algemene niveaubeschrijvingen en de uitwerkingen in can do- statements, zie De niveaubeschrijvingen (linker menubalk). Het ERK beschrijft vaardigheidsniveaus van taalbeheersing, in termen van: - taalomvang: wat moet je kunnen, in welke contexten en voor welke doelen? - taalcomplexiteit en mate van correctheid : hoe goed moet je het kunnen? Voor de integrale tekst van het ERK, of voor hoe het ERK voor een aantal talen is uitgewerkt: ga naar ERK: achtergrondinformatie.

scotland curriculum for excellence

Posted: 02 Feb 2010 11:30 PM PST

Scotland's new curriculum .Relevant, inspiring, engaging education for every child and young person in Scotland.Experiences and outcomes Guidance on how and what children and young people learn from the early years to the end of S3 is presented through experiences and outcomes.

mashups for learning

Posted: 02 Feb 2010 10:18 AM PST

animoto - the end of slideshows

Posted: 02 Feb 2010 10:13 AM PST

Malmberg speelt in op verandering | Vives

Posted: 02 Feb 2010 10:11 AM PST

Scholen in het VO en MBO geven prioriteit aan het lesgeven en hebben steeds minder tijd voor het ontvangen van voorlichters van lesmethodes. De behoefte aan informatie en begeleiding bij docenten blijft echter groeien, met name op het vlak van digitaal lesmateriaal. Malmberg speelt hier op in door vaker de telefoon te pakken en zet daarbij Webex in. Via Webex neemt Malmberg het beeldscherm van de docent over om presentaties te geven, offertes toe te lichten en demonstraties te geven van de nieuwste digitale leermiddelen. Een telefoon, mailadres en PC met internet is alles wat de docent nodig heeft.