Delicious/allardstrijker

Delicious/allardstrijker


VisionsConnected

Posted: 15 Nov 2012 06:30 AM PST

VisionsConnected is established with the vision that video will change the way people communicate. Visual communication is the next paradigm shift in day to day communication, improving the way we organize our daily lives. It will make us more environmentally aware, reduce our carbon footprint and introduce fun in the way we communicate.

Wat is IIO? - Innovatie impul onderwijs

Posted: 15 Nov 2012 06:20 AM PST

Projectinfo (UN)REAL?! | Beeld en Geluid

Posted: 15 Nov 2012 05:43 AM PST

DOELGROEP Onderbouw VO (vmbo, havo, vwo en gymnasium) Duur project Doorlooptijd 6 weken (ongeveer 6 lesuren 10 uur huiswerk) ERVARINGEN Lees de ervaringen van pilotschool het Roland Holst College in Hilversum. [link] INZETBAAR BIJ VAK Alle vakken, maar met name geschikt voor Culturele en Kunstzinnige Vorming, in combinatie met Filosofie en Maatschappijleer. U kunt ook een verbinding maken met andere vakken, zoals Nederlands. DOELEN Kerndoelen Nederlands 5 Omgaan met informatiebronnen 6 Overleg, planning, discussie 7 Presenteren Mens en maatschappij 36 Meningvorming 39 Onderzoek leren doen Kunst en Cultuur 48 Produceren van kunst 49 Eigen kunstzinnig werk presenteren 52 Reflecteren op kunstzinnig werk

Superhelden Eiland, een embodied learning game van Waag Society - Waag Society

Posted: 15 Nov 2012 04:49 AM PST

Superhelden Eiland, een embodied learning game van Waag Society Waag Society 2012 Door Nieske Vergunst (Kennisnet Innovatie) Stagiair Jelmer de Maat ontwikkelde voor Waag Society een Kinect-game die werkt met embodied learning. Kennisnet Innovatie interviewde hem en zijn begeleider Meia Wippoo over het project. Wat hield het project in? Meia: "Het Creative Learning Lab ontwikkelt inspirerende en toegankelijke toepassingen voor scholen waarmee makkelijker op diverse leerstijlen ingespeeld kan worden, zonder dat leerkrachten er onnodig veel tijd aan kwijt zijn. We doen al lange tijd onderzoek naar embodied learning en de opdracht voor Jelmer was een direct gevolg hiervan. Het doel van het project was dat Jelmer een werkbaar concept en prototype van een Kinect-game zou opleveren die wij verder konden testen, uitbouwen en beheren." Jelmer: "Het concept heet Superhelden Eiland en is een educatief spelpakket. Het eiland is een omgeving waarin de kinderen hun eigen superheld hebben, die ze ontwikkelen door het spelen van kleine spellen op het eiland. Terwijl met het spelen van de spelletjes de superheld ontwikkeld wordt in vaardigheden en uiterlijk, ontwikkelen de kinderen zichzelf op educatief gebied. Doordat de spellen gebruik maken van bewegend leren zouden de kinderen de stof beter en/of sneller kunnen oppakken, volgens de hypothese van embodied learning."

What is Embodied Learning? | SMALLab Learning

Posted: 15 Nov 2012 04:45 AM PST

Embodied learning is an emerging field that blends the learning sciences and human computer interaction.  Cognitive scientists have discovered compelling evidence that nearly all of our experiences are in some way grounded in the body.  This suggests that the embodied experiences can lead to more effective learning.  Researchers who study human computer interaction are developing innovative new interfaces where physical movements can drive interactivity. SMALLab Learning is at the forefront of embodied learning.

Online Diagram Software and Flowchart Software - Gliffy

Posted: 15 Nov 2012 03:23 AM PST

Professional-quality flowcharts, diagrams, floor plans, technical drawings and more. Gliffy works directly in your browser!

Iselinge Badges

Posted: 15 Nov 2012 03:20 AM PST

Het leren van de toekomst Informatie website voor studenten en docenten Simulise heeft in samenwerking met Iselinge Hogeschool en Kennisnet een nieuwe unieke webapplicatie ontwikkeld waarbij studenten worden gemotiveerd hun expertises te ontwikkelen. Studenten verdienen badges met het behalen van (deel)opdrachten. De Studieloopbaanbegeleider kent de badges toe. De pilot is van start gegaan! Meer informatie!

Het leren van de toekomst - Kennisnet

Posted: 15 Nov 2012 03:19 AM PST

Het versterken van de innovatiekracht van Pabo's met innovatieve ict-toepassingen en technologie voor toekomstgericht(er) onderwijs. Dat is wat we dit jaar willen bereiken met het project 'Het Leren van de Toekomst'.

iMockups for iPad

Posted: 15 Nov 2012 03:17 AM PST

Designing on the go has never been easier. iMockups for iPad gives designers and developers with the ability to quickly draft wireframes for their websites and apps.  Created exclusively for the iPad, iMockups combines a beautiful interface with intuitive functionality, taking full advantage of the breakthrough touchscreen device. iMockups is simple to use but make no mistake, it's a serious app for creative professionals.

ARLearn - Introduction - Topic Mobile Learning

Posted: 15 Nov 2012 03:16 AM PST

ARLearn is a tool suite for educators and learners supporting different phases and activities during a field trip. Learners can use the ARLearn app to explore and annotate the real world, while teacher can monitor their progress in real time. The ARLearn platform is intended for teachers that organize a field trip, but can support other serious game scenarios as well. For instance, professionals could use the app when inspecting a site a make notes that are synchronised with their current location. With a web based authoring tool, teachers can add assignments or information to a map. As we aimed to lower the threshold for (re)using the application, we decided to build on a cloud computing infrastructure. As a result, teachers don't need to set up a server for using the tool, neither do they need to rely on the infrastructure of the Open University of the Netherlands.