Delicious/allardstrijker

Delicious/allardstrijker


LinkedUp: Linking Web Data for Education

Posted: 12 Apr 2013 01:48 PM PDT

"LinkedUp aims to push forward the exploitation of the vast amounts of public, open data available on the Web, in particular by educational institutions and organizations."

ROLE — Responsive Open Learning Environments

Posted: 12 Apr 2013 01:33 PM PDT

"ROLE's cross-disciplinary innovations will deliver and test prototypes of highly responsive TEL environments, offering breakthrough levels of effectiveness, flexibility, user-control and mass-individualisation. Our work also advances the state-of-the-art in human resource management, self-regulated and social learning, psycho-pedagogical theories of adaptive education and educational psychology, service composition and orchestration, and the use of ICT in lifelong learning. Significant benefits arise for learners, their communities, employers, TEL developers and society. "

Network Awareness Tool (NAT)

Posted: 12 Apr 2013 01:23 PM PDT

The OUNL team will talk about work in progress from a SocialLearn research internship held by Bieke Schreurs. The Network Awareness Tool (NAT) was developed initially for rendering the normally invisible non-digital networks underpinning informal learning (in particular for teacher professional development). The work reported here describes how NAT was adapted to render social networks between informal learners in the OU's SocialLearn platform, in which different social ties can be filtered in and out of the network visualization, and moreover, enriched with topics.

Toetsen en toetsgestuurd leren - ONBETWIST

Posted: 12 Apr 2013 01:25 AM PDT

ONBETWIST is een project binnen het kader van het programma "Toetsen en toetsgestuurd leren" van SURF met als doel: De opzet van een organisatie voor nationale standaardtoetsen Wiskunde ondersteund door een database bestaande uit digitale toetsen, items en oefenmateriaal

Student Analytics – een Nederlandse casus | Higher EDge

Posted: 11 Apr 2013 10:05 PM PDT

Ter gelegenheid van de LAK2013 conferentie te Leuven, waar ik deze week ben, een speciale post over Learning/Student Analytics. In deze post wil ik meer vertellen over een fascinerend Student Analytics onderzoek dat mijn collega Mark Boersma en ik gedaan hebben voor een universiteit in Nederland. In dit onderzoek hebben we voor een faculteit in kaart gebracht wat de kans op uitval is na het eerste studiejaar voor studenten gekoppeld aan verschillende achtergronden. Voor het eerst hebben we daarbij gebruik gemaakt van segmentatie technologie. In Australië is een soortgelijk onderzoek uitgevoerd dat ons heeft geïnspireerd om het ook in Nederland te doen.

learning-analytics.info

Posted: 11 Apr 2013 09:03 PM PDT