Delicious/allardstrijker |
Richtlijnen voor de ontwikkeling van onpartijdige toetsen Posted: 21 Jun 2013 04:23 AM PDT De samenstelling van de Nederlandse maatschappij verandert en daarmee ook de samenstelling van de klassen in het Nederlandse onderwijs. Een toenemend aantal leerlingen is van niet-Nederlandse afkomst en spreekt thuis vaak een andere taal dan het Nederlands. Goed onderwijs is een van de belangrijkste middelen tot integratie en emancipatie van deze leerlingen. Sinds enige jaren worden dan ook aanzienlijke inspanningen verricht om het onderwijs ook af te stemmen op allochtone leerlingen. Er is onderwijs in Nederlands als tweede taal, er zijn schakelklassen om de doorstroming naar het reguliere onderwijs te bevorderen, enz. De problemen die allochtone leerlingen ondervinden zijn overigens voor een deel dezelfde en voor een deel vergelijkbaar met de problemen van leerlingen uit sociaal zwakke milieus. |
You are subscribed to email updates from Delicious/allardstrijker To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. | Email delivery powered by Google |
Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610 |